02/2-12 Depth Over Distance.

Herrejissanes här har jag ju inte varit inne och vänt på jättelänge.
Jag har ju som sagt varit i Sydafrika och hälsat på, samt varit alldeles
lost och uppstimmad sedan jag oskadd men sårad återvände till denna kyla.

Afrika var freakin awesome! häh ah det träffade mig verkligen rakt i hjärtat
(klychigt men sant). Djuren, alla underbara människor, klimatet, kulturen och hela atmosfären var bättre och vackrare än jag någonsin kunnat föreställa mig. Träffade så fruktansvärt mycket nya vänner och har varit med om saker jag tidigare inte trodde var möjligt. Har såååå mycket att dela med mig av från resan men har bestämt mig för att avslöja lite i taget och slänga in lite bilder och citat från min resedagbok här&var. Annars kommer jag att få sitta här och skriva hela natten och det har jag verkligen inte tid till. Eller snarare energi till. Somnar ju snart här. Så ja, jag delar upp det hela helt enkelt.


Tiden innan jul var hektisk, stressig, men hann trots det med en hel del hyss.
Min och Hannas spontalitet var på topp som vanligt då vi pendalade fram och tillbaka från bland annat jönköping där vi hade många roliga utgångar och kaotiska ögonblick tillsammans med Madde, Mathilda, Aleksandar o co, samt Jedi-jens och Marco. Många långa nätter och försovningar, men fyfan det var det värt. Även julafton var underbar med släkt, familj, mat i mängder och paket. Var dock fruktansvärt skönt att åka ifrån skiten efter midnatt. Usch har aldrig varit något för all julhets, ångest & tomma plånböcker. Bättre att dra ner till afrika och värmen! 

Hmm i mitt huvud är det kaos men kan försöka dela med mig av det förflutna jag inte haft tid att dela med mig av. Redan på tåget hem från Köpenhamn fick jag sms av hanna som paxade min närvaro inför kvällen. Hann endast hem och lämna av min väska och slänga i mig något snabbt att äta innan hon & Ellen kom och plockade upp mig i sin silvriga pärla. Vi åkte ner till Badhotellet och intog poolen och bastun där Fadi, Bachir & co alla redan befann sig (Snacka om härligt välkommnande). Där blev vi kvar tills över midnatt och klädde därefter på oss kläder och tog avslutningsvis ett par groggar hemma hos Bachir. Mycket trevligt trots att jag var halvt död efter hemresan, som sammanlagt tog oss 27 timmar förresten... yaaaaaay... Morgnarna därefter var det bara att gilla läget och åter inta en skolbänk för att läsa ovärdigheter och planera saker 5 veckor i förväg... usch. Jag var allmänt lost, drömmande och nedstämd ett bra tag efter hemkomsten. Vill ju egentligen inget mer än tillbaka, men jag har numera börjat accepter att jag har ett halvår kvar och helt enkelt för hejda mig ett tag till. Fick ett generöst uppslag i Tranåsposten, och haft ett himla jobb med att rensa bilder etc.. Annars har jag haft läxor, inlämningar och prov upp över öronen. Drabbades dessutom av en dunderförkylning som precis börjat ge med sig. Sicket elände!  Utöver detta stök har jag hunnit med en trip till Jens och hans nya lya, sett Hamilton på Tranåsbiografen med Erik, åkt skridskor och halvt slagit ihjäl mig, firat Williams födelsedag med tre timmars Wii, en trip till max med kusinerna och Henke, vinat med morsan & Mona, levt rövare på Baronen, "svimmat" i skolan, kapat håret, förnyat gymkortet, jobbat övertid med kliché, myst en himla massa och somnat halvägs in i bra fimer. Ja, jag har det som vanligt det underbart bra, även fast skolan tar emot mer än någonsin. Hade inte sportlovet varit så pass nära som det är hade jag anmält mig akut sjuk och stannat hemma i vilket fall! Höhö kortfattat var jul underbart, Afrika HEAVEN, och jag mår super. Lovemahlife UHYE.

Afrikabilder + dagbok lär dyka upp snart.  
Nu ska jag dricka chai och lyssna på Ben Howard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0