08/12-11 Wicked Witch Time.

Har slutat för dagen och sitter nu och väntar i Mac. Måste bara dela med mig av gårdagens äventyr lite snabbt. Fick ett desperat sms av Patrik som skrek ut sina cravings. (SÅ JÄÄÄVLA SUGEN PÅ MAX!!!!!!) Så vi tog en impulsiv tripp till Mjölby med Hanypany. Vårt ända syfte med resan var 3 nöjda magar och gratis kaffe, men det hela slutade annorlunda. 10 minuter från vår slutdestination fick vi tvärbromsa för att undvika att köra på två jyckar som irrade runt på vägen. Såg både framför oss och i backspegeln stora lastbilar i deras riktning och rent av kastade mig ut ur bilen för att få undan dem från vägen. Något jag lyckades med i rättan tid. Fy vilken tur' de hade aldrig hunnit stanna. Därefter gick vi upp till närmsta hus för att fråga en stackars dam i morgonrock om hon kände igen jyckarna, men de var inte ifrån närheten. Vi fick istället ringa polisen som bad oss ta hand om dem tills vidare (d.v.s. tills någon ringer och efterlyser dem). Stackarna frös så de skakade och vart dyngsura när snön väl smälte i den varma bilen. Men de var välskötta och oerhört hyggliga så bilresan vart inget problem. Tog ett stopp på max för att invänta ett samtal från eventuell ägare, men något samtal kom inte så vi fick helt enkelt åka hem två hundar rikare. 'Vi som bara ville ha ett styck hamburgare!.. Fruktansvärt random måste jag säga. Inget man var beredd på direkt.

Vi har fortfarande inte fått något samtal, men de mår fint och förhoppningsvis är de snart på hemmaplan igen. Annars får de väl helt enkelt behålla sina resterande namn (Flås & Mys) och bosätta sig i Pattens lägenhet framöver. Det skulle han säkert gå med på.. Jäjä ville bara dela med mig av denna förträffliga upplevelse. Nu ska jag gå och käka moussaka med Ellen & Ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0