10/1 -13 Living In Colour.

Knaprar morötter och lyssnar på gamla spellistor. Fullkomligt översvämmad av välbefinnande. 

Idag har jag bokat tid till personlig intervju för IBS och är numera bortom otålig.
Jag vill åka nu! Jag längtar verkligen efter att få utvecklas, engarera mig och växa igen.
Kunskap är fantastiskt. Jag saknar det. 

Numera är det bara jobb, träning och oambitiös sysselsättning som gäller. Jag är glad att jag har jobb och jag älskar att träna. Jag älskar dessutom att ägna mig åt oväsentliga sysslor, men det är något som fattas. Jag behöver utmanas. Jag måste få plocka fram allt jag lärt mig, damma av det och få det återanvändt. Åh. Snart. 

Här hemma går allt i halvfart. Min storbror åkte hem i veckan vilket har gjort lägenheten ekande tom. Vem ska jag dricka te och spela kort med? mårten? Det kan jag ju glömma. Killen sitter instängd på rummet och lämnar endast sitt näste för att ta en matbit eller bygga muskler. Inte ens lite syskongnabb och elak sarkasm unnar han mig den lymmeln. Får väl gå in och reta honom lite, eller dra ut internetkabeln. Då jäklar blir det liv i stugan. 

Förutom att sörja min broders förvinnande har jag hunnit med ett tidigt träningspass med märtha och en bowlingturnering med mina favoriter. Försökte tappert att vägra men hade som vanligt inget val. Trodde att jag sög, men jag var fanimig bäst! Vann.. över 6 pers. Vem fan kunde ana? haha kul kväll howevah. 

Häromdagen hann jag dessutom med en spontan roadtrip till Jkpg, där jag plockade upp Adam Ankylosaurus vid Kinnarp och åkte vidare till centrum. Slog oss ner på Johans Café där vi smuttade Chailatte och diskuterade alltifrån musik och film till dinosaurier och framtida resemål. Inte förrän personalen klappade oss på axeln och var påväg att stänga stället märkte vi hur snabbt tiden hade gått. Synd tyckte vi. Hade inte alls lust att återvända hem så vi köpte med kokande varmt Mc'D-kaffe och begav oss vidare. Blev en promenad till stranden där vi beskådade ett gäng märkliga ankor, diskuterade udda intessen och upplevde en fruktansvärd kyla. Begav oss sedan tillbaka till mitt vilseledande instrumentbräde och oslagbart snygga parkering. Hann dessutom med en Cheese och ett efterlängat toalettbesök, samt ännu en bilfärd. Offroad till stupet, haha. En cigg och alldeles för mycket koffein. Bra musik, kalla fötter, samt inslag av tictanic. Tyst sång, saliga skratt och avslutnigsvis en parad av harar och en livsfalig hemfärd. En bra kväll helt enkelt. 

Nu ska jag hälla honung i pepparmyntsteet och kolla på jungelboken. HERRÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0