05/1 -11 Kärlekskrank.

ag 02 – Min första kärlek
Oj, den var svår. Om jag ska erkänna är jag ganska vilsen när det gäller kärlek.
Det finns så ofantligt många olika sorters kärlek.
Jag menar vad räknas som kärlek och vad räknas inte?
Anser inte att kärlek behöver vara något du känner för en annan människa.
Man kan väl lika väl älska ett djur, en sak, eller en känsla?
Fast för de allra flesta innebär ju självklart kärlek det de känner för en annan person.
Om det nu är så, och man inte har en aning om vad man känner, hur fungerar det då?
Är det när man tycker om någon fruktansvärt mycket eller
är det något speciellt som inte går att beskriva?
Jag kan inte påstå att jag har speciellt lätt att bli kär.
Däremot har jag haft mängder lyckade möten & förälskelser.
Om jag ska tänka tillbaka så långt som till lågstadiet var det definitivt en pojke vid namn
Noa Åkesson som fångade mitt hjärta. Sen vet ju inte jag vad som räknas som kärlek och
inte, men han var utan tvekan den första som fick mig att bli sådär larvigt lyckligt förälskad.
Dag 02 – Min första kärlek

Oj, den var svår. Om jag ska erkänna är jag ganska vilsen när det gäller kärlek.
Det finns så ofantligt många olika sorters kärlek.
Jag menar vad räknas som kärlek och vad räknas inte?
Anser inte att kärlek behöver vara något du känner för en annan människa.
Man kan väl lika väl älska ett djur, en sak, eller en känsla?
Fast för de allra flesta innebär ju självklart kärlek det de känner för en annan person.
Om det nu är så, och man inte har en aning om vad man känner, hur fungerar det då?
Är det när man tycker om någon fruktansvärt mycket eller
är det något speciellt som inte går att beskriva?

Jag kan inte påstå att jag har speciellt lätt att bli kär.
Däremot har jag haft mängder lyckade möten & förälskelser.
Om jag ska tänka tillbaka så långt som till lågstadiet var det definitivt en pojke vid namn
Noa Åkesson som fångade mitt hjärta. Sen vet ju inte jag vad som räknas som kärlek och
inte, men han var utan tvekan den första som fick mig att bli sådär larvigt lyckligt förälskad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0