24/9 -12 YouareArunnerandIammyfather'sson.

Väcktes av att jag hade fötterna i nysnö och var nära på att drabbas av köldskador. Somnade om igen men vaknade en timme senare av att satte mig upp och kollade ner över sängkanten som om jag tappat något. Återigen sömn men ett lika hastigt uppvaknande, denna gången kallsvettig efter ett dödsrace i källerydsskogen. Öpnnade fönstret och somnade sedan för sista gången. Väcktes självklart lika snabbt. Den gången gav jag upp. Dessa snurriga, vilseledande drömmar kommer bli min död. 

Egzon kom på besök idag. Han tog glatt emot en kopp kaffe men bad snällt om en skvätt mjölk. GIFT! utbrast jag men gav honom någon milliliter ändån. Gav mig själv lite också. Dumt sarah. 

Efter kaffet gick vi ut på en promenad. Den ledde ner till hamnen, men inte mycket längre.
Min blåsa protesterade och en röst på andra sidan luren bad mig att vända. 

Bilderna bestod till största delen av ankor, trädstammar och smygfoton på egg.
Kände mig inte ett dugg kreativ, men fick i alla fall lite frisk luft. 

Mor tog sedan med mig till willys för att handla färska wookgrönsaker och kryddor.
Det vart som vanligt dyrare än när mamma handlar ensam. Men hon var tacksam även när jag tvingade henne köpa papperspåsar istället för plast. 

Efter kvällsmat förvånade jag mig själv. Lekte lite detektiv och fick fram ett nummer +44.
Blev lite nostalgisk och undrade om jag faktiskt skulle våga, efter att jag vågat, nu när jag varit så vågad. Jag vågade. Skrattde lite åt mig själv samtidigt och pratade gamla relationer med mor. Vi är lika vi två. Mer än jag vill erkänna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0