26/10 -11 MED AMMUNITION I BLICKEN.

Sicken helg det vart ändå! Började med att titta förbi hos hanna på Baronen, innan jag vandrade bort till Strandbaren och serverade folk, tog beställningar och dylikt. Visst var det mycket nytt och stressigt emellanåt, men jag tycker att det gick bra överlag. Kände mig dock allmänt hetsig & nervös ett tag utan anledning, men det hör väl till antar jag. Madde kom även förbi och höll mig sällskap i de sista, aningen sysslolösa timmarna. Hon hittade en fin leksak och följde mig sedan en bit på vägen innan jag kastade mig i sängen i hopp om åtminstonde 4 timmars sömn.

Morgonen därpå var det bara att gilla läget och stiga upp redan klockan halv sex för att vandra bort till bageriet och langa frukostbröd. Allt fungerade dock bra och stressen fick tiden att gå ovanligt snabbt. Göddigt'kände jag då. Tänkte egentligen ta bussen ner till Göteborg, men jag var allmänt vek så jag svängde endast förbi Expert för att plocka upp ett minneskort innan jag gjorde ett försök att plugga och somnade i soffan. 
Trodde att jag skulle få ligga kvar där hela kvällen, men någon timme senare ringde Hanna & Marco och meddelade mig att de kommer och plockar upp mig om en timme för att ta bilen ner till Göteborg i alla fall. Så det var bara att gå upp och packa, sedan satt jag i en bil, halvt död, med hög musik och trånga säten. Ett Maxstopp hann vi med sedan var det raka spåret till Gothia Towers där Jens mötte upp oss på Heaven 23. Där tog vi varsin öl & och hade det trevligt. Tog även en uppigande shot innan vi gav oss ut på gatorna igen. Hamnade sedan på dansgolvet där vi blev kvar tills svetten rann och vi bestämde oss för att ta en taxi hem. Skön, impulsiv kväll! 

På söndagen gick vi upp i hast efter att ha snoozat några gånger för mycket. Var inte den piggaste i lokalen efter att ha sovit ca 8 timmar de senaste dygnen, men brunchen på Incontro satt inte fel! Mycket gott och trevligt sällskap. Hade ju trots allt en ganska bra bit att åka därefter. Jens & jag tvlade mot Hanna & Marco i hennes nya gangstha truck. haha' vi vann! likaså på fifaturneringen som fick avsluta en skön helg.

Vaknade till Surfin' Bird dagen efter, då det inte kändes speciellt lockande att sätta sig i en bil hem till tranås. Inte nog med det stressade jag som as för att hinna till idrotten i tid och fick sedan reda på att vi hade bad och att jag ändå inte kunde delta? kul. lite... Gick istället och köpte kakor till fikastunden med Anita & Harry ( x-lärare & bebis. inkl. klassen dårå) Han var söt och sov genom det hela, medan det var mer fart på lille Eskil (son nr 2). Efter skolan var det Gófejka och möte med Klichéredaktionen, vår skoltidning, hemma hos Ellen. Där tog vi en del bilder och gjorde andra dumheter, sedan gick jag hem och somnade på stört. Fattar inte vart all min energi tagit vägen? Ge tillbaks den! 

Idag är det onsdag och skoldagen var mer knas än vanligt! Sådär trötta och jobbiga som bara vi kan vara. Högljudda och efterblivna i tron om att alla våra skämt och hyss var mästerverk. Hade även en engelskadebatt som gick bättre än jag kunnat föreställa och en intressant filosofilektion med demoner och Descartes i fokus. 
Nu har jag precis svettats några liter på gymet, käkat kebab och intagit en behaglig position i sängen. Tänkte väl bara skriva några ord, men insåg just att det blev några fler än jag räknat med. Som vanligt. Får väl kompensera genom att slänga upp någgra bilder snart. Nu hinner jag inte, ska ner i källarn och hämta vinterkläder. Man fryser ju ihjäl i detta land!



Obeskrivligt lycklig är jag nu. Hej&hå! Vet inte varför. Bryr mig inte. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0