19/5 -11 Walk idiot walk.

Gårdagen var nog ovärdaste skoldagen på länge. Hade inte en enda seriös lektion. 
Kom till en början till samhällslektionen, bara för att få reda på att vi hade inställt och få en sk håltimme. Satte mig i macsalen och redigerade lite på mitt bokomslag tills det var dags för psykologi. Även då var det tyyyp inställt, då vi ändast fick reda på vårt slutbetyg och sedan fick utrymma. Måste säga att jag är mycket stolt över min insats, och faktiskt så längtar jag redan till psykologi B. Så fruktansvärt intressant och lärorikt. Mina klasskamrater och jag hade häromdagen en diskussion om vilka ämnen man faktiskt har nytta av efter gymnasiet. Själv anser jag att matte, dvs krångliga ekvationer och annat trams, inte kommer ge mig mycket om man jämför med psykologikursen, medan Christoffer & Fredrik var helt inställda på att psykologi är relativt onödigt. Blev lite frustrerad och försökte lägga fram min teori och kärlek till denna underbara kurs, men det var endast Isabel som höll med, så jag gav upp ganska snabbt. De verkade inte ha några planer på att ta till sig det jag sa. Dessutom skulle jag bara blir ännu mer frustrerad och göra en jättedebatt om det hela.  

Klart att man har nytta av allting man lär sig, men matte är fan inte min grej, usch! 
Men visst blir man lite brydd av vissas sätt att se på skolan, läxor, prov och lärdom i övrighet, då vissa inte verkar fatta att man lär sig för livet och inte endast för att man ska klara kommande prov. Men men jag orkar faktiskt inte bry mig alltför mycket. 

Avslutade skoldagen med ännu en inställd lektion och en föreläsning i media.  
Var en informatör som kom och lite impulsivt berättade om sitt nuvarande yrke och tidigare yrke som journalist. Ångrar verkligen inte att jag gick dit, trots att jag var tvungen att ha ytterligare en timmes hål efter psykolgin. Skönt att få ett ärligt persepktiv av yrket, och inte bara någon som försöker marknadsföra sig själv. Journalistyrket är något jag haft i tanken ett bra tag nu och blir bara mer och mer nyfiken. Visst är det ett ett tufft arbete med mycket kritik och eget ansvar. Kan ju bara tänka mig hur det är till en början, hur liten och vilsen man borde känna sig. Men det innefattar även det jag brinner för för tillfället. Älskar att skriva och uttrycka mig själv både skriftligt och muntligt. Även foto och film ingår och dessutom får man hela tiden utvecklas inom arbetet och variera sig, samt träffa nya människor. Lite utav ett drömjobb faktiskt.  Men vem vet, man hinner väl kanske glida in på andra spår innan det är dags att plugga. 

Efter skolan tog jag, duktig som jag är, tag i mitt liv och städade mitt rum. Mamma kommer bli happie. Därefter slängde jag ihop något att äta och tog en dusch innan Jacob anlände. Vi fortsatte vårt Saw-maraton, dvs de två sista filmerna. Mycket bra båda två, men måste nog ändå medge att de tre första filmerna är sjukt mycket bättre. Eller såg jag trean.. vet fan inte!



Denna dag har vart ganska ovärd den med. Ville inget annat än ligga kvar i sängen hela dagen, och tycktes aldrig riktigt vakna. Gjorde inte ett piss på engelskan. Eller jo, inte det man skulle dock. Satt istället och immiterade John F(ucking) Kennedy och diskuterade filmvärldens verk med Rasmus. Värt! Resten av dagen var seg & oviktig, och nu ska jag baka kladdkaka och plugga svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0